The end of december

Ok sorry för att jag inte skriver här. Särskilt efter ett så allvarligt inlägg. Jag lånar ju dator några dagar i veckan men det blir inte riktigt av. Jag har mest supit de senaste veckorna, och pluggat en rolig kurs fast senaste veckan har jag inte pluggat i alla fall. Jag flyttar innan lördag men har inte organiserat det än. Jag vill hemskt gärna flytta, hatar att bara vänta och månaderna i det där kollektivet har inte varit särskilt konstruktiva och fruktbara även om jag för all del gillat det och gillat de jag bor med. Jag flyttar in hos min systers sambo den 8 januari när hon åker till Brisbane, Australien, för att göra exjobb i ett halvår. Jag ska bo här tre månader till att börja med sen bli det kanske Flogsta eller förlängt kontrakt. Det blir toppen, jag gillar min systers pojkvän väldigt mycket. Det är ordning på honom och det kommer smitta av sig på mig också jag kan fokusera. Och jag gillar lägenheten. Jag ser fram emot julen! Det har jag inte gjort på flera år, men vi ska fira på Öland och är inte tre personer som försöker få dagen att gå som det är varannat år, vi är sex personer varav en är nio år och vi kommer befinna oss på jordens bästa plats. Sen ska jag vara i Växjö några dagar också. Sen är det nytt år och jag är som vanligt peppad! "Årets sista dag är den allra lyckligaste. Allting är försent eller ännu inte påbörjat". Kristian Lundberg var det som skrev det. Jag läste väldigt mycket Kristian Lundberg i april 2005. Det var han som skrev att "april är vansinne, glasklar förtvivlan". (fritt citerat). Nu läser jag Lysande Utsikter med Kathy Acker. Den är inte lika bra som Blod och tarmar i plugget men den är bra, språket är fantastiskt.

Mina relationer går bra och jag går bra i dem just nu. Punkt där.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0