För jag har tagit studenten

Jag har tagit studenten. Det började med torsdag natt då jag gick och mötte min älskling. Vi stod på Råbyvägen mitt i natten och jag fick presenter. De finaste presenter! Många böcker. Vår litteratur; Joyce Carol Oates, Sarah Waters, Svinalängorna, etc. En tröja med trycket som jag tycker ska bli ett klädmärke. Fint kort. Bilder på CD-skiva. I Shot Andy Warhol. En flaska Martini.

Somnade fyra, alla tre i min säng och det var så sjukt varmt. Gick upp vid sex. Pigg. Lycklig. Sen var det fotografering. Min klassföreståndare sa "You are gonna go far young lady". Jag grät. Sen champagnefrukost med kanske halva klassen. Skriva i mössor och sånt. Sentimentalt och fint och roligt. Sen lunch och jag var rätt full. Sen halsade jag Martini på Gustavianums toalett och sen stod vi i hettan i anatomiska teatern och sjöng. Jag och Hanna med näsdukarna redo. Tal av rektor, få betyg. Vänta på att springa ut. Springa ut och det var kul, jag fick en skylt och det trodde jag inte. Bli fotograferad. Gråta mycket först när jag skulle säga hejdå till min favoritlärare. Sen åka flak, det var roligare än jag trodde. Sen hem och äta mat och dricka vin hos min syster. De hade ordnat så fint så ni fattar inte. Jag fick en cykel av Katja och Andreas!!! Sofia och Ivan var sena som fan för hon hade däckat på vägen sen hittade hon inte fast hon varit där flera gånger. Jag ler när jag skriver detta alltså. Baby.


Sen iväg och supa mer. Jag var packad. Sen fortsatte högstadie-beefen, så mycket mer än tidigare. Kvällen var verkligen inte särskilt bra. Gjorde detta: Skällde ut äcklet inför hela Lotuskön som var lång. Vi stod längst fram. Jag skrek och han hatade det och var feg och jag tvingade honom att radera mitt nummer. Sen rusade jag in ensam. hämtade mina tre glas gratis champagne i baren, slog mig ner vid ett bord med några okända och svepte champagnen koncentrerat medan jag grät av ilska. White trash-student om det nånsin funnits nån.

Snurrigt hela kvällen.

Hem sen och blev buren lite på Ivans rygg. Däckade. Vaknade av att de gick tidigt för Mora sen Barcelona igen. Idag är det söndag och det känns som att smaken av Martini inte försvunnit än. Mitt rum är satans hett och jag hatar det och har läst i Den tatuerade flickan hela dagen. Imorgon ska jag utföra nödvändiga sysslor med tanke på min nya ställning som arbetslös och icke-studerande. Sverige är ett skitland och jag behöver något större än det här.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0