I LOVE 80`S

image1

Jag tror kanske att Blondie är det snyggaste jag vet. Ni måste gå in på Youtube och kolla på ett klipp med X-offender, vet inte om det är videon eller bara ett framträdande. Det är väldigt corny i alla fall, hon är ung och jättesöt med superblond lång lugg och neonrosa träningsjacka och dansar fult och sjunger sexigt. Det där Martin Kellerman sa i Bons sexsamtal om att det är sexigt med tjejer som dansr fult är bland det mest sympatiska jag hört från en man. Inga fler förklaringar än så.

Jag kanske skulle lära mig DJ:a. Fatta att få ha en 80-tals klubb och blanda hits som alla gillar med obskyr new wave, synthpop, EBM om det inte blir för schizofrent. Jag är trött på att det enda klubbutbud Uppsala har som jag gillar är Orange, de har nya och bra klubbar men jag börjar tröttna lite på electron och technon och att de flesta som hänger där är ängsliga indiemänniskor som är noga med gränsen mellan trendigt och för kommersiellt. Aqua skulle man till exempel bara dansa till ironiskt. Eller de allra mest superkommersiella 80-talshitsen. Jag hatar trender, kan folk inte bara känna efter istället? Många tror att jag har "godkänd" smak, synth är ju trots allt en subkultur som ses som egen och alternativ, men lika mycket som jag gillar PK synth som Kraftwerk och Depeche och hård EBM och futurepop, så gillar jag skrikiga och sliskiga 80-tals hits, fjantig synthpop, eurodisco, italo. För indiekidsen går det alltid en gräns och rätt ofta finner jag mig förklara att jag gillar det här PÅ RIKTIGT. Till skillnad från på låtsas då? Ironin har förstört så mycket. Den snyggaste och coolaste vän jag har hade ett band innan och först var de typiska alternativa popare som spelade poprockpunk typ, men det förändrades sen och när de blev intervjuade av Smålandspostens ungdomsdel sa de att de gillade Aqua och kunde tänka sig att vara med i Melodifestivalen, och indietjejen som intervjuade dem skrattade som att de skämtat men de var ju allvarliga.

Förresten, hon min snyggaste vän och hennes nästan lika snygga vän bor i London nu och hänger på nån klubb där en DJ spelade på Steve Stranges klubb The Blitz på 80-talet. HUR STORT SOM HELST. Min vän är verkligen, på riktigt, det snyggaste i världen. Hennes känsla för estetik och design och hennes inställning till yta är den bästa jag vet. Har ni hört den version av Soft Cells "Memorabilia" där en kvinnoröst sjunger om Cindy Ecstasy? Så som man tänker sig att Cindy Ecstasy ser ut, ser min vän ut.

Kommentarer
Postat av: Rachel Widtz

Det osexigaste jag vet är män som står och bedömer dansande människor, eller nej men osexigt är det. Hur
dansar man fult? Antar att jag får titta på videon för vägledning. Jag antar vidare att jag dansar "fult" och tycker att det är fint och blir förvirrad av det, ibland är man ju inte ironisk utan bara glömmer bort normer och vad som är fint och. äh
Fantastiskt fint här.

2007-06-17 @ 12:17:00
Postat av: Mira

det håller jag med om såklart men man måste ju inte stå och bedöma för att se hur någon dansar. du svarar fint på frågan själv; jag tänker mig att det finns en skillnad just mellan att dansa för att bli bedömd, och att dansa av lust och kärlek till musiken. att gå ut och dansa på ett ställe där könsroller är väldigt normativa och befästa och då strunta i det och dansa utan att tänka in den manliga blicken blir lite av en motståndsakt i mina ögon.
sen måste det kanske inte betyda att man dansar "fult" men för mig blir det alltid så haha. och att se andra dansa så är vackert och sexigt och därför gillar jag Martin Kellermans uttalande.

2007-06-17 @ 12:53:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0