Parkhäng och hemmafest som på gamla goda tiden

Jag fick en fylla för 16 kronor igår och hängde i ett sammanhang jag hatar. Det gjorde inget för jag koncentrerade mig på de jag gillar. Ofta jag bryr mig om gymnasiala medelklass-indiemänniskor som har råd att dricka öl två veckor i rad och är så utslitna med varandra att de inte ser det själva. Ointressanta och det fejkas på sina håll nån slags feministisk medvetenhet fast hierarkierna är äckligt tydliga, bara under annan skepnad. Haha jag och E hamnade i en "diskussion" med en kille om Fi. Den värsta sorten av snubbar är de som tror att de har koll på saker och att de är smarta. Ofta har de en särskild sorts debatteknik och ett särskilt sätt att uttrycka sig på som gör att de inte går att överbevisa eller komma åt. Han bara "Jag skulle kunna tänka mig att rösta på Fi(men eller hur...) men varför är de inte politiskt neutrala?". Jag: "Eh det finns inga politiskt neutrala partier, det säger liksom emot själva idèn med partier". Han: "Varför är de vänsterextremister? Varför kan de inte ha en feminism som är över hela skalan?". Jag: "Nu sitter det ju i och för sig en folkpartist i styrelsen, men varför det är svårt är väl för att ekonomi är grundläggande för att lösa problem". Sen spårade allt och jag gjorde sådär som jag brukar göra: Sa att han var en idiot ovärdig min tid och gick iväg. Ofta jag vill förklara elementära saker för puckon. Meddelande till tjejer: Sluta förklara feminism för killar. De får väl läsa en bok eller nåt om de är så jävla intresserade. Boktips kan jag ge.

Roligt : N/S hade visst haft högläsning ur Fräulein på en fest för ett tag sen(pinsamt!) och hennes packade kompis gav massa beröm, tyckte att lösningen på min arbetslöshet var att bli journalist och ba "Kan ingen låta dig skriva en krönika? Jag skulle älska din krönika".

Så fick jag sova bredvid nån också, utan att det var sexuellt. Bästa grejen.

Fint också att min Per Hagman-kompis ringde från en krog i Malmö, första anhalten på sin Europa-tågluff. Han är skabbig och tveksam på flera sätt och jag blir typ arg på honom varje gång vi umgås, men jag gillar honom för hans drömmar. Hans livsdröm är att flytta till Kalifornien och gifta sig med en fotomodell. Jag tycker det är så rörande. Han är pretentiös som fan med grejer och har mycket lite självdistans(BIG NONO i min bok), men han fattar det där med njutning, eskapism och äventyr. Jag hade tänkt ge honom "Att komma hem ska vara en schlager" som reselektyr men strängt förklara att han inte får gilla de sexistiska bitarna. Fast jag hade inga pengar. Kanske var bra för han skulle nog bli odräglig av att upptäcka Per Hagman och okritiskt gilla allt. Men han känns som en lillebror och jag älskar att han vill vara så storartad.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0