Tre års studier

Varit i skolan och städat ur skåpet, ätit en sista lunch på Boland och kopierat och häftat 20 ex av fanzinet. Min rektor råkade komma in i klassrummet när jag höll på som bäst. Jag fick hjärtat i halsgropen och hon sa "Skolans kopiator?" "Jaaa..." sa jag som man skulle göra till en mamma när man vet att man varit dum men vill blidka. "Haha, en sista aktion Mira" sa hon bara och stängde dörren. Fattar ni hur sentimental jag är nu eller?! Mycket kan man säga men lärarna är fantastiska och ett fantastiskt stöd får man på den skolan. Jag älskar dem. Sen hängde jag lite i klassrummet och kunde inte slita mig riktigt. De duktiga tjejerna som fixat motiveringar och utnämningar till ikväll åt alla lärare läste upp dem och jag började nästan lipa. De också. Ikväll är det skolavslutning på taket för hela skolan och då gråter jag garanterat. Sen ses vi aldrig mer, Internationella Gymnasiet.

På fredag får vi betygen på riktigt, men jag sneakade till mig min studieplan idag. Så här blev det:

Engelska A - MVG
Engelska B - VG
Engelska C - MVG
Estetisk verksamhet - G
Franska steg 1 - G
Franska steg 2 - G
Filosofi A - MVG
Filosofi B - MVG
Geografi A  - VG
Historia A - MVG
Historia B - MVG
Idrott och hälsa A - VG
Kultur-och idèhistoria - MVG
Matematik A - G
Matematik B - IG
Naturkunskap A - MVG
Naturkunskap B - VG
Projektarbete - MVG
Psykologi A - MVG
Religionskunskap A  - MVG
Religionskunskap B - MVG
Samhällskunskap A - MVG
Internationella relationer - MVG
Svenska A - MVG
Svenska B - MVG
Litterär gestaltning - MVG
Svenska C - muntlig och skriftlig kommunikation - MVG
Tyska steg 3 - MVG
Tyska steg 4 - MVG
Tyska steg 5 - G

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0