Det är nu det slutar

Idag såg vi jättefin teater med skolan. Det var massa högstadiekids där och jag tror de var målgruppen egentligen. Det handlade om sex och kärlek och var roligt och feministiskt och queer och bra på alla sätt och vis. Även om hälften av högstadiekidsen skrattade åt fel saker och säkert inte kommer våga sluta vara homofober och kalla tjejer hora sådär som högstadiekids gör, så vet man att de i alla fall kan börja TÄNKA. Och säkert satt det flera där i publiken som inte har en normativ sexualitet men inte vågar stå för det och kände sig lite mer okej. Fint då. Jag insåg också att jag är gammal för jag har inga problem med högstadiekids längre, och då vet ni ju att det är illa. När man hunnit få distans till de där hemska tre åren.

Nyss läste jag en så föraktfull grej i Stockholms Fria, i en recension av Åsa Linderborgs "Mig äger ingen". Killen som skrev den var säkert miljöpartist. Medelklass i alla fall och jag ska citera lite sen när jag har tid och vara lite arg(cliffhanger). Men först ägna mig åt skolarbete.

PS det är underbart grått milt regnväder och doftar gräs och syren och jag blir alldeles alldeles lugn och lycklig DS

PS2 hämtat studentmössa idag och det känns helt undebart DS2

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0