My city my light

Det är så fantastiskt nu för allt blir klarare. Igår drack vi lite öl och pratade våra relationer, och jag kan säga allt till henne och så är hon nog den enda som känner mig så väl att hon kan ge råd jag faktiskt på allvar lyssnar på. Att hon kan säga saker om mina reaktioner och hur jag hanterar saker och vad som är bra för mig och vad som är dåligt och som faktiskt oftast stämmer.Ibland har jag inte ens sett det själv. Det är kärlek.

Detta är sanningar: Jag har älskat en och samma man i ett år nu. Obesvarat. Det känns rätt bra att ha den förmågan och att de senaste veckorna kunnat utveckla det till att kunna erkänna det också. Om det kan S säga massa bra.Och då hatar hon honom ändå.

Ok det var kanske enda sanningen jag ville dela med mig av.Idag har jag varit och hälsat på Josefs skola.Jag är så stolt över honom för att han går där. Det är en klassresa och att uppfylla drömmar och våga fast hela tiden inte passa in och det är fint att få ha varit med hela vägen,från när han jobbade på fabrik och hängde med sina sexistiska polare, till nu.
Sen bjöd han på lunch och vi drack kaffe och pratade om mat och bantning och universitetet.
Sen gick jag runt själv i massa timmar och köpte saker. En ganska porrig klänning i konstigt tyg, två coola tshirts, läppstift och glitter och strumpbyxor och hårklämma.Jag provade skor och klämde på prylar i sounvenirbutiker och tog kort och var turst och konsumen och det var rätt fint. Sen var det kväll och S hade slutat jobba och vi åkte hem och åt mat.Nu dricker jag öloch vi ska gåut. Fin vardag här. Inte som förra gången och det går ju inte.Men jag kommer komma hem med ny styrka.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0