I`m guided by a signal in the heaven

Om åtta dagar har jag fonetiktenta och jag har slutat plugga. Det kommer inte gå. Jag ska skriva den alltså men det finns inte en chans att klara den oavsett hur mycket jag pluggar. Sen veckan efter åker jag till Barcelona en vecka och missar fyra av tio föreläsningar på grammatikkursen och har tenta två veckor efter att jag kommer hem. Jag ska ringa CSN idag och kolla exakt vad som gäller om man inte tar poäng. Grammatiken ska tydligen vara svår men jag tvivlar på att det är så svårt att jag inte klarar det, om än inte på första försöket kanske. Fonetiken däremot. Det blir nog att ta 37,5 poäng i vår för att kompensera upp. Det gör inget! Sociologi och typ tyska på kvällstid, det fixar jag. Idag är för övrigt tentan från Lingvistik 1 äntligen klar för uthämtning och jag håller tummarna för att jag bara behöver göra omtenta på en av fyra delar.

Barcelona snart! Jag längtar så jag dör.

Det är kortfilmsfestival här i veckan och nu när jag inte behöver plugga har jag tid att gå. Var på en visning igår. Bästa filmen var "Processen", en film med Stefan Sundström som byggde löst på en novell av Stig Dagerman om en gång när han och några andra författare snodde en roddbåt och rodde över nån vik i Stockholm efter en Bonniersfest. Fast nu var det nutid och Stefan åkte fast för att han skickade upp en brinnande ballong på sin 40-årsfest. Så sjukt rolig och smart och allvarlig. Efter filmvisningen gick jag och hyrde tre filmer och kollade på Girls Just Want To Have Fun. Ahh vad bra den var! Jag håller på att försöka lära mig att umgås mer med mig själv. Inte vara i relationer för bekräftelse och inte slentrianhänga för mycket. Den här veckan är första det gått bra. Jag har jobbat och pluggat och gått upp tidigt och haft struktur.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0