Stressen(känns inte det här bekant?)

Cigaretter är bästa ångestdämparen! Jag har panikpluggat inför första seminariet imorgon heela kvällen plus lite i morse(borde gjort det hela dagen men jag var ju tvungen att åka och jobba 4-timmarspasset) och paniken har stegrats över hur jävla svårt det är med fonetik och att jag inte fattar nåt och kommer bli underkänd och blablabla...Sen rökte jag en cigg på balkongen och blev förhållandevis lugn. Jag kommer vara så glad när det blir november och jag aldrig mer behöver syssla med fonetik(nu läser jag en introduktionskurs till Lingvistik, kursen efter är en 7,5 hp i enbart Fonetik...). Alltså det är kul det är bara så jävla svårt och så mycket att lära sig utantill. Jag är visst inte så bra på det numera. Plus att jag är sämst på symboler. På fredag har vi grammatikföreläsning, det ska bli skönt. Jag älskar grammatik.

Förresten jag kommer bli en sån där jobbig person i höst med tusen järn i elden som kvittrar att det "är så roligt, man får prioritera och se till att utnyttja de korta stunderna av vila till max". Eller kvittra gör jag kanske inte. Men jag pluggar heltid, jobbar 7 timmar i veckan och har visst nästan tackat ja till att ta upp tfnförsäljarjobbet i Östhammar igen(ytterligare 6 timmars jobb fördelat på två kvällar i veckan, utanför Uppsala), och jag har ju tänkt att vårda mitt sociala liv, göra ett till nummer av fanzinet, läsa skönlitteratur och rolig facklitteratur och typ resa. Jag tänker mig också att det ska gå. Skratta ni bara. Jag har levt på koffeintabletter och flow förut. Det gick då. Det ska gå nu.

Imorgon flyttar jag och sen ska jag på dejt! Haha. Dejt och dejt, vi ska dricka öl på nation och jag vet inte om det är en dejt men det är roligt att säga. Jag har förväntningar. Nu ska jag skriva en fanzine-text om Wilma i Vi som aldrig sa Hora. Nån gång ska jag också sova.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0