2007

Okej lite sent att utvärdera 2007 nu fast jag vill det i alla fall:


1. Gjorde du något i år som du aldrig gjort förut?
Tog studenten, började på universitet, flög ensam

2. Höll du några av dina nyårslöften?
Jag hade mer som projekt och planer ett av de var att jag skulle ha sex med minst 5 nya personer. Det höll jag.

3. Blev någon/några av dina vänner föräldrar i år?
Nej

4. Dog någon som stod dig nära?
Nej

5. Vilka länder besökte du?
Spanien

6. Är det något du saknade år 2007 som du vill ha år 2008?
Disciplin, lugn, mätbara resultat, S.

7. Vilket datum från år 2007 kommer du alltid minnas, och varför?
Minns bara 8e juni då tog jag studenten

8. Vad var din största framgång i år?
Studenten kanske? Och att jag ordnade upp mitt liv efter sjukt jobbiga våren och helvetsveckorna efter studenten

9. Största misstaget?
Lingvistik A. Att jag betedde mig illa i en relation både mot mig själv och den andra

10. Har du varit sjuk eller skadat dig?
Haft vinterkräksjuka och bihåleinflammation och de obligatoriska urinvägsinfektionera. Men inget allvarligare än så

11. Bästa köpet?
Borde vara min kamera

12. Vad spenderade du mest pengar på?
Öl och cigg antar jag.

13. Gjorde någonting dig riktigt glad?
Barcelona-resorna och mina fina vänner. Att slippa gymnasiet

14. Vilka sånger kommer alltid att påminna dig om år 2007?
Jag vet verkligen inte

15. Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år?
Ledsnare än 2006 men gladare än många andra år i mitt liv

16. Vad önskar du att du gjort mer?
Läst, skrivit, jobbat

17. Vad önskar du att du gjort mindre?
Supit, slöat

18. Hur tillbringade du julen?
Med min bror, syster, mamma, mormor och brors pappa på Öland

19. Blev du kär i år?
JA!

20. Hur många one night stands?
Hmm...åtta kanske?

21. Favoritprogram på TV?
I våras var det Förkväll, i höst har jag inte haft TV

22. Hatar du någon nu som du inte hatade i början av året?
Nej

23. Bästa boken du läste i år?
Creme Fraiche av Suzanne Brögger.

24. Största musikaliska upptäckten?
Typ all fjantig underbar 80-tals synthpop

25. Något du önskade dig och fick?
En stadig relation

26. Något du önskade dig men inte fick?
Disciplin, riktig vilja, annan slags relation med T

27. Årets bästa film?
Ser ju aldrig filmer det år de kommer. Death Proof kom i år va? Den var bra

28. Vad gjorde du på din födelsedag?
Städade lägenheten, åt sushi, hade inflyttningsfest i mitt kollektiv

29. Finns det någonting som skulle gjort ditt år ännu bättre?
Om jag och S hade varit på samma ställe! Om jag hade skrivit mer och supit mindre

30. Hur skulle du beskriva din stil år 2007?
Trashig femme fatale

31. Vad fick dig att må bra?
Ta studenten, öl, dans, sommaren på Öland, höstens kollektiv, bra tankar, vänner särskilt Hanna, Miriam, Sofia, Josef, Carro, Elisabeth och F

32. Vilken kändis var du mest sugen på?
Carolina Gynning

33. Vilken politisk debatt engagerade dig mest?
Förmodligen regeringens ekonomiska politik

34. Vem saknade du?
S och Josef och alltid E och några andra hemliga gamla spöken

35. De bästa nya människorna du träffade?
Carro, Elisabeth, F, mina kollektivkompisar

36. En värdefull läxa du lärt dig i år?
Det räcker inte med att veta att du själv har självrespekt och uttänkta tankar om vad du gör om ingen förstår, då måste man skydda sig ändå. Det är inte bra med tusen slentriankvällar på krogen vare sig för kropp, själ, ekonomi eller psyke. Ibland mår man bra av vuxengrejer även om det inte stämmer med vad man tror på. Och det vanliga med att det är bra att tvinga sig till disciplin för att bli stolt över sig själv. Sammanfattningsvis: Bli mindre epikurèe.

37. Citera en sångtext som summerar ditt år:
"I want you to love me"

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0