Du som talade föraktfullt om världen

Detta ska jag utsätta mig för så lite som möjligt 2008: Sammanhang där människor posar, sammahang där människor vill framstå som kulurella och intellektuella, otrevliga människor, de som pratar illa om och ser snett på mig. Undtantag T för honom måste jag ha i mitt liv och han har underbara sidor också. Det är mitt andningshål för att få uttrycka min trashiga sida. I lördags var jag på Palermo och det var trevligt att träffa de jag tycker om men resten är jag gärna utan. Jag vill göra större saker än att hänga på Palermo och Orange varje helg och försöka vara cool. Så, bra, skön insikt! Jag ska också sluta bry mig om F:s kompisar. Jag ska hänga med människor som är politiska på riktigt, eller de som inte är det alls annat än i hjärtat. Typ mitt gymnasiegäng, världens finaste hjärtan men inga posers och inga teoretiker. Och hårda feminister, riktiga radikala, såna jag började mitt feministiska uppvaknande med. Jag ska engagera mig i en grej och göra grejer för andra. Jag ska resa i Sverige och träffa vänner. Jag ska gå på teater och jag ska bli något jag kan vara riktigt, riktigt stolt över.

Jag saknar S och jag tänker på vår sommar. Vart vill du? Ibiza? Oslo? Then we take Berlin.


Jag hade lånat F:s Iron Maiden-tshirt och skulle vara hårdrock fast trycket syns inte men det ser ganska trovärdigt ut va?

image20

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0