Every monday morning comes

Söndag är bästa dagen på veckan! Vaknade tjugo över tio, utvilad. Åt liten grötfrukost och såg tre Seinfeld-avsnitt. Min kille kom oanmäld förbi och drog med mig ut på promenad. Det var lagom kallt och klart, hög blå himmel, sol. Vi höll handen och pussades och sen gick jag hem och städade lite och lagade stark linssoppa till ett helt kompani, åt med lite fetaost till. Sen hängde jag i soffan och drack glögg och läste Lolita. Jag försökte läsa den när jag var 17 minns jag men gav upp efter bara några sidor för jag ville inte läsa en äcklig pedofils dagbok men nu tycker jag det är vackert språk och spännande story ändå även om jag vill kräkas ibland, och det om något är ett bevis för att jag var mycket mer moralisk när jag var yngre. Sen gick jag och handlade lite och på vägen hem tog jag fantastiska kort, det var skymning och E4:an, Löten, det lilla område där jag levt nästan hela min Uppsala-tid och som ju är hemma. Äntligen! Jag har ett hemma, ett ställe med goda minnen i hörnen att le åt istället för ångesthålen signerade mitt namn som jag trillar ner i i Växjö och Lessebo. Sen lagade jag avancerad söndagsmiddag efter recept med många ingredienser; annorlunda biffar, ris, sås och ärtor och sen kom min kille och åt för han stresskriver en uppsats så det kunde han väl få. Sen hade vi kvalitetstid i en timme ungefär. Vi ses varje dag nu jag gillart! Fast hm ja det finns lite saker som är jobbiga, jag kan inte ens när jag är nykär idealisera en man så mycket att jag inte ser det som jag inte gillar och det som kommer bli problem längre fram, det som redan är problem faktiskt men som jag inte bryr mig om så mycket nu för jag är nyförälskad. Det är ett annat inlägg och kanske för privat jag måste tänka på det.

Fast detta kan jag säga: Fick underbart mail från S, hon skrev: du ar bast mira. smartast i varlden!!!! jag saknar dig as mycket. du ar for smart. S gör mig smartast i världen, så länge hon är iväg kan jag bara säga att you ain`t seen nothin of me yet och E och T gjorde mig också smart men min kille gör mig inte så himla smart liksom. Det känns jobbigt ibland men så måste jag tänka då att är det inte jag som alltid brukar säga att man kan inte få allt av någon och olika människor fyller olika behov hos en och jag HAR ju mitt smartaste Söthjärta liksom. Men samtidigt: Han är den jag spenderar mest tid med nu. Han är den första man som får mitt hjärta på mycket länge (förutom T men det var inte såhär, han bad inte om det, han sköt äcklat bort det och sen berättade han om vilka han knullat sen sist och så blev vi fulla och knullade kanske fast ingen av oss egentligen ville etc) och det är så mycket, så mycket han inte förstår. Men ok det var ett annat inlägg. Nu ska jag se en film för jag sov nyss två timmar så jag lär ju inte somna på länge nu. Men bra söndag alltså!



image21



image22


image23



image24

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0