Hej 2008

Så börjar jag det nya året genom att bli en Flickvän. Jag har bott hos honom sen jag kom tillbaka för en vecka sen och det har mest varit så fint att jag inte fattar inte. Nu börjar det bli drygt och för intensivt så jag är glad att han åkte iväg för en timme sen och inte kommer tillbaka förrän måndag. På tisdag flyttar jag in i min nya bostad. Köper träningskort, sätter i en stav i armen, börjar ett vuxet liv som jag behöver just nu. Ni vet, jag har fortfarande svårt för tvåsamhetsnormen och jag är fortfarande inte särskilt monogam, men man får kompromissa ibland. Jag vill vara med honom. Detta är sättet. Det är värt det. Jag visar respekt. Jag är kär. Jag levde kaosigt så länge och jag älskar kaoset men nu är tid för fokus, renhet, konstruktivitet och att åstadkomma saker. Jag vill inte supa och leva runt. Jag vill vara ihop med min pojkvän.
Synd bara att det följer med andra förväntingar än att jag ska se honom, visa respekt och vara monogam. Jag kan ställa upp på alla dem. Det är inte svårt. Åh ni fattar ju inte hur kär jag är. Men jag kan inte ställa upp på att hans kompisgäng på grund av att de är KILLAR, vanliga KILLAR, med fina piffiga vanliga flickvänner, har åsikter om hur jag ser ut och att jag inte var med på nyårsafton. SOM ATT JAG VAR TILLFRÅGAD FÖR DET FÖRSTA. Som att jag hade velat hänga med hans kompisar och flickvänner som jag inte tror att jag hade haft mycket gemensamt med istället för att vara med mina vänner. Jag kommer aldrig bli den flickvännen, och de kommer aldrig gilla mig därför. Det står nog skrivet i stan. Jag förvånar mig själv genom att bry mig.

Men äh ni vet man får konstiga perspektiv av att bara umgås med varandra, knappt gå utanför dörren för att man kan och ha sex löjligt många gånger per dag. Jag är glad för att han åkte nyss. Jag gick upp tidigt istället för att vi sov till tio och jag fick dra upp honom. Jag ska städa rummet och fixa flyttkartonger till min syster och skriva en restuppgift och beställa en blankett och tentaplugga och ligga i sängen och kolla på film och ikväll bjuda ut min syster på middag. Nu börjar det. Jag ska göra så jävla mycket bra av det här året, och jag ska göra det i en relation som jag aldrig trodde att jag skulle vilja eller våga ha. Men tillit. Jag kan älska en man som inte är T.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0