Lyckliga Stjärna

Jag tackar Lyckliga Stjärna
för att det går att leva. Lång tid
gick jag med en klump i halsen. Men det gick över
Då var det Lyckliga Stjärna. Och om man snubblar
och inte slår sig. Eller klarar sig i trafik. Och om
man sitter och grinar. Då hör man ett litet skratt.

Det är ofta ganska mörkt. Men Lyckliga Stjärna gör
så att det blir en liten ljus prick
Lyckliga Stjärna tar inget betalt för det!

Det är Lyckliga Stjärna som vill dom bra sakerna
Lyckliga Stjärna kan inte hjälpa
att det blir fel ibland. Men det blir alltid
lite rätt också.

Jag gick med min vän och solen sken. Jag sa:
Vänta, jag har en sak i skon. Då var det Lyckliga Stjärna
som var där!
Ett litet korn bara. En liten blink. Då gick det
bra. Och tanken svindlar
Vad Lyckliga Stjärna kan ställa till med!

- Thomas Tidholm


Finaste dikten! Jag tentapluggar och packar upp mitt hem och lagar matlådor och lyssnar på Profesora och går påpälsad inne i den här kalla lägenheten som jag älskar. Mitt rum blir så mysigt! Jag sov ensam i min egen säng inatt! Jag kommer nog klara tentan på fredag om jag pluggar jättejättemycket till! Älskar livet!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0